پارك شهر پنجشنبه از ساعت 6:30 به مدت 3 ساعت و نیم

عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی: صحت اطلاعات همه‌ی خودروهای اینترنتی تایید نشده است+فایل صوتی

وزارت كشور برای ارایه‌ی سهمیه‌ی بنزین تاكسی‌های اینترنتی درگیر تایید صحت اطلاعات خودروهاست در حالی كه 291 هزار خودرو به طور رسمی در این حرفه فعال هستند.

1399/03/24
|
10:25
|

پس از اعلام تعلق سهمیه‌ی بنزین به كارت خودروهایی كه در شغل تاكسی‌های اینترنتی مشغولند سیل عظیمی از پیامك‌هایی در خصوص شكایت صاحبان این شغل به رادیو تهران ارسال شد كه از شارژ نشدن كارت سوختشان اعتراض داشتند.
مبالغ دریافتی تاكسی‌های اینترنتی برای رساندن مسافران به مقصد كاملا سیال است. به این معنی كه قیمت‌ها بستگی به شلوغی مسیر و حجم ترافیك و تعداد تاكسی‌های موجود در مبدا دارد. بسیاری از رانندگان مشغول در تاكسی‌های اینترنتی در حال حاضر به دلیل اینكه سهمیه بنزین خود را دریافت نكرده اند دچار ضرر مالی شدند.

رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی كسب و كارهای مجازی به پارك‌شهر گفت: 15 درصد به كرایه تاكسی های اینترنتی اضافه شده است.
وی افزود: در این میان چیزی كه مشخص است دستورالعمل وزارت كشور برای نرخ تاكسی‌های اینترنتی است.
در این دستور العمل آمده: اگر در مواقعی نرخ بالاتر برود تاكسی‌های اینترنتی موظفند آن را به مشتری اعلام كنند و مسئولان این اپلیكیشن ها نیز باید علت افزایش قیمت را روی برنامه‌ی این نرم افزارها نمایش دهند.

راسخ كارشناس خبری برنامه‌ی پارك‌شهر خاطرنشان كرد: آنچه كه در این میان اهمیت بیشتری دارد این نكته است كه اگر فردی این حرفه را برای گذران زندگی انتخاب می‌كند بی‌تردید یا شغلی ندارد و یا آن را به عنوان شغل‌ مكمل انتخاب كرده است. در حال حاضر 291 هزار تاكسی اینترنتی به صورت پاره وقت یا تمام وقت در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند. تعیین تكلیف برای این تعداد تاكسی اینترنتی، اهمیتی مساوی یا بالاتر از اخذ تصمیمات برای حمل و نقل عمومی دارد.

وی در این رابطه از الفت‌نسب پرسید: آیا نهادهایی كه در حال تعیین تكلیف در این حوزه هستند كارشان را به درستی انجام داده‌اند یا خیر؟
الفت نسب گفت: اگر بحث ما روی قیمت باشد به نظرم تصمیم‌گیری‌ها در این رابطه درست و اصولی است. چون اگر بخواهیم روی نرخ ثابت برگردیم دوباره مشكلات آژانسهای كرایه ی خودرو و تاكسی تلفنی‌ها و نهایتا نارضایتی مردم از وضعیت قیمت‌ها آغاز خواهد شد.
بنابراین باید در این رابطه برآوردی را در نظر بگیریم. همچنین ما باید در نظر بگیریم افرادی كه در این حرفه مشغولند فشار عجیب و غریب سهمیه‌بندی بنزین روی دوش آنان سنگینی می‌كرد و در برابرش افزایش نرخی هم وجود نداشت. ناگهان سوخت هم 50 درصد افزایش قیمت پیدا كرد و سهمیه‌ای هم برای آنان در نظر گرفته نشده بود.
وی افزود : در حال حاضر و با توجه به اینكه هزینه تاكسی‌رانی و حمل و نقل عمومی افزایش پیدا كرده بخش بزرگی از افرادی كه در این حرفه مشغولند ابراز نارضایتی خود را از وضعیت قیمتها اعلام كرده و عنوان كردند ما نیز برای گذران معیشت فعالیت می‌كنیم و پولی كه از مسافران می‌گیریم گذران زندگی ما را تامین نمی‌كند. بعد از ابلاغ آن دستور العمل توسط وازت كشور، تقریبا تاكسی های اینترنتی در كشور تثبیت شدند.

هم اكنون بیش از 100 اپلیكیشن حمل و نقل اینترنتی در كشور فعالیت دارند و این مساله رقابتی را در این حرفه بوجود آورده است. در چنین شرایطی كه یكی دو مورد مشهور این اپلیكیشن ها به علت بالا رفتن قیمت سفرها مشتریان ثابتشان را از دست می‌دهند شرایط برای سایر فعالان این حرفه بهتر شده و آنان با ارایه‌ی پایین‌تر قیمت‌ها سعی در جذب مشتری دارند.
عضو هیات مدیریه‌ی اتحادیه كسب و كارهای مجازی در این خصوص گفت: در تاكسی‌های اینترنتی رقابت‌های زیادی وجود ندارد. اگر نرخ پایین باشد ممكن است تعداد سفرها افزایش یابد اما راننده‌ها مبالغ پیشنهادی اپلیكیشن‌ها را برای رساندن مسافران به مقصد قبول نمی‌كنند . بنابراین برای رقابت در این عرصه بیشتر به خدمات توجه می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: برای اینكه سهمیه بندی بنزین تثبیت شود و همه تاكسی های اینترنتی این سهمیه را دریافت كنند همكاری وزارت كشور نیاز است. ما هنوز در گیر و دار این مسائل در وزارت كشور هستیم كه اطلاعات خودرو درست است یا نه. متاسفانه اگر دولت الكترونیكی زیربنای درستی در این حرفه گذاشته بود امروز شاهد مشكلات این عرصه نبودیم و میتوانستیم روی مباحث مهمتری كار كرده و مشكلات اساسی را برطرف كنیم.
وی افزود: بحث سهمیه‌بندی بنزین بحثی نیست كه ما بتوانیم به عنوان بخش خصوصی در آن ورود كنیم. ما یك سری اطلاعات می د‌هیم و آقایان در سامانه‌ی ثبت احوال آن را چك كرده و می‌گویند ما این اطلاعات را قبول نداریم اما اطلاعات ما صحیح است و اشكال از سامانه‌هایی است كه اطلاعات ما را در آنها چك می‌كنند. بنابراین هنوز مباحث ما در این بخش معطوف به اطلاعات خودروهای مشغول به فعالیت است و هنوز به مسائل مهمتر در این رابطه نرسیده‌ایم.

الفت‌نسب گفت: اگر سهمیه‌ی سوخت تاكسی‌های اینترتی كاملا تثبیت شده و سهمیه‌ها به طور كامل به تاكسی داران اینترنتی پرداخت شود، مشكلات این افراد هم مرتفع می شود. اما هنوز وزارت كشور درگیر درست بودن یا نادرست بودن اطلاعات خودروهایی است كه به عنوان تاكسی اینترنتی فعالیت دارند.

مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.

#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360






دسترسی سریع
پارك شهر