معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از راه اندازی سامانه 128 به منظور رسیدگی به شكایات مردمی از دستگاههای اجرایی و اداری در دهه اول مهرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمد جوربنیان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره آغاز به كارِ سامانه فوریتهای اداری در استان تهران به برنامه "صبح نو،تهران نو" گفت: این سامانه نارضایتی شهروندان از نظام اداری را پیگیری میكند.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اعلام این كه با راه اندازی سامانه، خدمات اداری قابل پیگیری خواهد بود، ادامه داد: شعار این سامانه ناظر بر حل مشكلات و شكایتِ شهروندان در كمتراز 50 ساعت است.
جوربنیان با بیان این كه مشكلات اداری تا 80 درصد موجب آزرده خاطریِ مردم می شود، با ذكر مثالی توضیح داد: اگر مردم با مشكلی اداری نظیر بسته بودن بانك روبرو شوند، ضمن تماس تلفنی با سرشماره 128، موضوع بلافاصله به واحد رسیدگی به شكایات و بررسی عملكرد دستگاه های اجرایی ارجاع و مسئله به سرعت بررسی میشود.
وی خاطرنشان كرد: این سامانه قابلیت اجرایی هم دارد چراكه از الزامات قانونی، برخوردار بوده و لازم الاجراست.
به گفته جوربنیان خدمات عمومی، موثر و شفاف و رسیدگی به درخواست و شكایات مردمی از اركان اصلی تحقق دولتهاست و این وظیفه اخلاقی و اجتماعی، در آموزههای دینی هم نهفته است.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به طرح آزمایشی در استان قزوین و البرز تصریح كرد: این سامانه از دهه اول مهرماه در تهران راه اندازی خواهد شد.
برنامه «صبح نو؛ تهران نو»؛ شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 تا 8 از رادیو تهران پخش میشود.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی radiotehranplus@ جستجو كنید.
علاقهمندان میتوانند برنامههای رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.